„Kultura w sieci” – podsumowanie projektu
Ponad 300 uczestników gry mobilnej (dostępnej w wersji mobilnej i stacjonarnej), 50 prac konkursowych inspirowanych postacią Jana Pawła II, atrakcyjne nagrody rzeczowe i kilkanaście tysięcy odsłon strony internetowej – to efekty zadania pt. W sieci Jana Pawła II , które Biblioteka + Centrum Kultury w Czarnym Borze realizowała od maja do października br. Projekt dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.
W ramach projektu powstały dwie gry mobilne o życiu i działalności jednego z najwybitniejszych Polaków – Karola Wojtyły. By wziąć udział w grze wystarczyło mieć telefon z Internetem i pobraną aplikację ActionTrack. Dzięki realizacji zadania mieszkańcy Gminy Czarny Bór mieli szansę zapoznać się z technologią takich gier, ale również pogłębić swoją wiedzę o Papieżu Polaku, czy wykazać się talentem plastycznym bądź literackim (częścią projektu były również konkursy w tych właśnie dziedzinach sztuki).
Do konkursu plastycznego zgłosiło się 41 młodych czarnoborzan, ich prace ocenili: Anna Wiśniewska (absolwentka grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Zdzisław Szpak (artysta plastyk, członek Związku Artystów Plastyków), Tadeusz Biliński (artysta plastyk).
W kategorii „6-10 lat” zwyciężyła Oliwia Michalak, natomiast wśród „11-15 – latków” wygrał Mateusz Karpowicz. Jurorzy nagrodzili także: Katarzynę Filip, Mateusza Grykę, Julię Kapułę, Sebastiana Polichta i Adama Bugajskiego.
Na konkurs literacki wpłynęło 9 prac, które ocenili: dr Monika Bisek-Grąz (kulturoznawca, dziennikarka), dr Tomasz Smeilis (polonista, nauczyciel III LO, wykładowca), Barbara Stobiecka (autorka tomiku wierszy Popełnienia). W kategorii „młodzież” zwyciężyła Hanna Romanik, w kategorii „dorośli” – Teresa Żuber. Wśród laureatów znaleźli się także Marzena Kołota, Jakub Florian, Martyna Hyży i Katarzyna Bugajska.
Pełny werdykt jury oraz efekty realizacji projektu pt. „W sieci Jana Pawła II”, dostępne są na stronie https://ck.czarny-bor.pl oraz w Wirtualnej galerii, dzięki której nie wychodząc z domu obejrzeć można konkursowe prace.
WIRTUALNA GALERIA
Prace nadesłane na konkurs plastyczny pt. „W sieci Jana Pawła II”
Kategoria wiekowa 6-10 lat
Kategoria wiekowa 11-15 lat
WIRTUALNA CZYTELNIA
Prace literackie wybrane do publikacji
Hanna Romanik 17 lat – I MIEJSCE
Jakub Florian, 13 lat – III MIEJSCE
Martyna Hyży, 13 lat – III MIEJSCE
Marzena Kołota, 13 lat – II MIEJSCE
Teresa Żuber, Dorośli – I MIEJSCE
Katarzyna Bugajska, Dorośli – II MIEJSCE
Biblioteka + Centrum Kultury w Czarnym Borze ogłasza konkursy plastyczny i literacki pt. : „W sieci Jana Pawła II”.
Konkursy są integralną częścią projektu „W sieci Jana Pawła II”, dofinansowanego ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Kultura w sieci.
Konkurs plastyczny skierowany jest do dzieci w wieku szkolnym, w dwóch kategoriach wiekowych: 6-10 lat oraz 11-15 lat.
Konkurs literacki skierowany jest do młodzieży i osób dorosłych, w dwóch kategoriach wiekowych: do 18 lat oraz powyżej 18 lat.
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest udział w grze mobilnej „ W poszukiwaniu talentów”( dzieci) oraz „ Janie Pawle II – pamiętamy”. Szczegóły konkursów, regulaminy, karty zgłoszenia oraz kody QR do gier dostępne są na naszej stronie internetowej ck.czarny-bor.pl
Zapraszamy!!!
Do pobrania:
- Karta zgłoszenia konkurs literacki dzieci (DOCX)
- karta zgłoszenia konkurs plastyczny dzieci
- Karta zgłoszenia – dorośli (DOCX)
Biblioteka +Centrum Kultury z dofinansowaniem z programu Kultura w sieci.
Miło nam poinformować, że Biblioteka + Centrum Kultury w Czarnym Borze została beneficjentem programu Kultura w sieci. Operatorem programu jest Narodowe Centrum Kultury. Nasz projekt ” W sieci Jana Pawła II ” uzyskał dofinansowanie w kwocie 30 tys. zł.
W ramach zadania stworzona zostanie gra mobilna o życiu i działalności jednego z najwybitniejszych Polaków – Karola Wojtyły. Gra zostanie zaprojektowana i zaprogramowana w aplikacji ActionTrack, trzech trybach (Flow, z użyciem kodów QR oraz GPS) oraz w dwóch wariantach ze względu na wiek odbiorcy: 1. dzieci szkolne (uczniowie szkół podstawowych); 2. młodzież (szkoły średnie), dorośli, seniorzy.
Dzięki tej inicjatywie uczestnicy projektu będą mieli szansę zapoznania się z technologią gier mobilnych, a dzięki tematyce i wartościom merytorycznym gra będzie mieć nie tylko charakter rozrywkowy ale również edukacyjny i wychowawczy. Integralną częścią zadania będzie również wirtualny konkurs plastyczny i literacki inspirowany postacią Jana Pawła II, a jego rezultaty umieszczone zostaną na specjalnej podstronie internetowej stworzonej do prezentacji efektów zadania.
Zaproponowanie mieszkańcom Gminy wirtualnego uczestnictwa w życiu kulturalnym zainicjuje wdrażanie nowych metod pracy z czytelnikiem oraz odbiorcą wydarzeń kulturalnych.
Mobilne gry „W poszukiwaniu talentów” oraz ” Janie Pawle II – Pamiętamy” są częścią projektu „W sieci Jana Pawła II”, na które Biblioteka + Centrum Kultury w Czarnym Borze uzyskała dofinansowanie ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.
Gry powstała na aplikacji Action Track – dostępnej bezpłatnie dla użytkowników telefonów z systemem Android i IOS.
Aby zagrać, należy mieć telefon z internetem i pobraną aplikacją Action Track.